www.parus.ua > Пресса о Парусе

Версия для печати

розділяй і пануй

Як зберегти існуючих клієнтів.
Усім відомо, що втримати існуючого клієнта в 5 разів дешевше, аніж залучити нового. А чи знаєте ви, що робить клієнт, якого ви не втримали? Що далі робитиме ваш колишній клієнт? Зрозуміло - одразу піде до конкурентів. І віддасть їм усі гроші, які могли б бути вашими. Але це ще не все. Задоволений клієнт може розповісти про це у середньому 5 співрозмовникам. У розмовах зі знайомими може згадати, що десь його гарно обслуговували, що деякий товар є дуже добрим, а певна подія була цікавою.
Незадоволений клієнт неодноразово розповість про це не менш ніж 15 людям. Знайомим і незнайомим, вдома і на вулиці, телефоном, ІСQ та усіма підручними засобами комунікацій. І не просто розповідає, а обов'язково розповідає про свою образу, ще й по кілька разів кожному співрозмовникові. Буде стояти, тримати вас за ґудзика і довго скаржитись, як негарно з ним повелися. Отже, втрачений клієнт - це втрачені гроші, антиреклама і чорний PR. І, звичайно, додаткові доходи вашим конкурентам. Хочете мати стабільні прибутки - думайте, як втримати клієнтів. А допоможе вам у цьому 
Як зберегти існуючих клієнтів.
Усім відомо, що втримати існуючого клієнта в 5 разів дешевше, аніж залучити нового. А чи знаєте ви, що робить клієнт, якого ви не втримали? Що далі робитиме ваш колишній клієнт? Зрозуміло - одразу піде до конкурентів. І віддасть їм усі гроші, які могли б бути вашими. Але це ще не все. Задоволений клієнт може розповісти про це у середньому 5 співрозмовникам. У розмовах зі знайомими може згадати, що десь його гарно обслуговували, що деякий товар є дуже добрим, а певна подія була цікавою.
Незадоволений клієнт неодноразово розповість про це не менш ніж 15 людям. Знайомим і незнайомим, вдома і на вулиці, телефоном, ІСQ та усіма підручними засобами комунікацій. І не просто розповідає, а обов'язково розповідає про свою образу, ще й по кілька разів кожному співрозмовникові. Буде стояти, тримати вас за ґудзика і довго скаржитись, як негарно з ним повелися. Отже, втрачений клієнт - це втрачені гроші, антиреклама і чорний РК. І, звичайно, додаткові доходи вашим конкурентам. Хочете мати стабільні прибутки - думайте, як втримати клієнтів. А допоможе вам у цьому CRM-система.

 

CRM (англ. Customer relationship management) - управління взаєминами з клієнтами. Програмний продукт, призначений для управління взаєминами з клієнтами, називається CRM - системою. Що ж потрібне для збереження клієнтів? Будь-яка цілеспрямована дія починається зі збору інформації. Потрібне відповідне місце, де зберігатиметься зібрана інформація. Де ви плануєте її тримати? У нотатнику, на клаптиках паперу, у своїй голові чи, може, у головах ваших менеджерів з продажу? Одного чудового дня ці працівники можуть звільнитися. Куди вони підуть від вас? Туди ж, куди пішли втрачені клієнти - до конкурентів. Справді, куди їм іти, як не до конкурентів? Якщо ви працювали без CRM - системи, прийміть наші співчуття. Вам дуже бракуватиме цінних ділових контактів. Деякі фірми так і не оговталися після подібних подій.

© 2003-8 Парус